Covid-19: Recursos i serveis per a persones amb discapacitat.

Atesa la situació d’alarma en que ens trobem actualment degut a la crisi del COVID-19, des del servei de CRAPVI hem cregut convenient elaborar un llistat informatiu sobre els diferents serveis en actiu per a persones amb discapacitat o dependència. D’aquesta manera, recollir en un mateix document tots aquells recursos que ens poden ser d’utilitat i d’ajuda.

covid-19-4951405_1920

Com ja sabem, els Serveis d’Atenció Domiciliaria continuen treballant amb normalitat, així com també els Serveis de Teleassistència, que estan fent més seguiments que abans.

També segueixen en actiu els Serveis Bàsics d’Atenció Social i Comarcal, tot i que han aplicat mesures de serveis mínims. En aquest cas, han intentat centralitzar-se en una sola oficina i eviten els desplaçaments innecessaris.

És interessant saber, també, que les ortopèdies resten obertes al públic, tot i que n’han modificat els horaris.

Si parlem d’ajudes i reduccions de preus, no hem de deixar passar els abonaments socials. Si ja de per si l’abonament social d’electricitat del Govern ofereix un descompte d’un 25% en la factura elèctrica per als consumidors vulnerables, un altre d’un 40% per a consumidors vulnerables severs i un tercer d’un 50% a aquells consumidors en risc d’exclusió social que estan essent atesos pels serveis socials, ara, a conseqüència de la situació d’emergència, consideren consumidors vulnerables a aquells autònoms que han hagut de parar la seva activitat laboral i a aquells autònoms que han vist disminuir la seva facturació un 75%. Ambdós podran accedir a un 25% de descompte en la seva factura elèctrica. Si creus que et podries beneficiar d’aquests descomptes, revisa els requisits que en demanen a la seva pàgina web: https://www.bonosocial.gob.es/#quees

L’abonament social de Gas Natural Fenosa segueix els mateixos passos que l’anterior i, actualment, els autònoms són considerats consumidors vulnerables. Pots consultar els seus requisits a la web: https://selectra.es/energia/companias/gas-natural-fenosa/bono-social

L’abonament social de Movistar és una bonificació en el preu de la línia de telèfon fixe individual, destinar a persones grans jubilades i pensionistes als que la renta familiar no supero el 120% de l’IPREM, entre altres requisits. Els beneficis dels que poden gaudir són una reducció del 70% en la quota d’alta i instal·lació i del 95% a la quota d’abonament mensual de la línia individual.

Ara, considerant la situació d’alarma, Telefònica ha avançat a principis d’abril els pagaments de factures aprovades previstos per als mesos de maig i juny a més de 200 petites i mesures empreses (pimes) d’Espanya que són proveïdors de la companyia de telecomunicacions, l’import total de les quals supera els 20 milions d’euros. A més a més, Movistar ha ampliat els gigues dels seus clients de manera gratuïta i manté obertes un mínim de botigues mantenint així la continuïtat del servei.

En els següents enllaços podràs comprovar els requisits de la bonificació i les diferents mesures que han aportat a la situació de crisis:

https://www.tododisca.com/abono-social-movistar-para-personas-mayores/

https://www.telefonica.com/ext/seguimosconectados/

La tarifa social del cànon de l’aigua és una bonificació que s’aplica al cànon de l’aigua, per tal de reduir el seu valor. Va dirigida a persones físiques titulars d’un contracte domèstic de subministrament d’aigua (només a l’habitatge on estan empadronats) o titular d’una captació de l’aigua en diferents circumstàncies, com poden ser: famílies en situació d’atur, persones perceptores de pensions mínimes contributives, col·lectius d’especial protecció o persones en risc d’exclusió residencial. Pots consultar-ne els requisits aquí:

http://aca.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Tarifa-social-del-canon-de-laigua

En aquest cas, l’estat d’alarma ha fer que els terminis de tots els tràmits quedin suspesos mentre sigui vigent la normativa actual, però donen opcions a fer el tràmit en línia igualment.

Si ens centrem a la ciutat de Lleida, la línia de supermercats Plusfresc ha habilitat un servei especial per tal que les persones majors de 65 anys puguin fer les seves compres per telèfon. Han incorporat 5 treballadors que, de dilluns a divendres, atendran al telèfon i realitzaran les comandes dels clients considerats població de risc. A més a més, el repartiment a domicili els sortirà gratuït a partir de 35€. Si el cost és inferior, els costarà 3€. El telèfon és el 973 21 60 02.

No ens oblidem dels serveis de l’Ajuntament de Lleida, com el de Taxi per a persones amb mobilitat reduïda, que segueix oferint el seu servei com habitualment, havent de trucar per avisar del trajecte un dia abans. El seu preu és de 2€ per viatge. Podeu sol·licitar-lo al telèfon 973 700 685.

Seguint amb la línia de la Paeria, hem de destacar que han activat una xarxa solidària de voluntariat per oferir suport a aquelles persones amb especial vulnerabilitat. Les opcions que ofereixen son diverses: des d’anar a fer la compra al supermercat, a la farmàcia, suport tecnològic i psicològic i/o passeig d’animals domèstics. Podeu omplir el formulari a www.paeria.cat/xarxasolidaritatlleida Si, per contra, no disposeu de correu electrònic, podeu trucar al 683644039 en horari de 9h a 14h.

I per una altra banda la Paeria de Lleida disposa, a la seva pàgina web, d’un apartat on s’informa de mesures preventives a Lleida per previndre el Covid-19, https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/covid-19/ i un llistat de comerços  de la ciutat i productors de proximitat amb l’opció de compra no presencial per evitar desplaçaments a la ciutadania i donar suport a persones que tenen dificultats per sortir durant el confinament. https://www.paeria.es/cat/ajuntament/noticies.asp?Detall=True&IdNoticia=33295&PaginaAnterior=/cat/index.asp

I des del CRAPVI us informem que continuem treballant atenent les vostres consultes ja sigui per e-mail: mgomez@aspid.cat; o per telèfon al 973228980.

 

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.