ASPID sensibilitza els escolars sobre la realitat de les persones amb discapacitat

Cent alumnes del Centre Pompeu Fabra de Mollerussa reflexionen sobre el tema a partir de l’experiència de simular situacions en les quals es troben persones amb discapacitat

Sessi— ASPID Mollerussa 5Un centenar de nens i nenes de 10 a 12 anys, tots ells escolars de 5è i 6è de Primària del Centre Pompeu Fabra de Mollerussa, han viscut avui dijous l’experiència de “tenir una discapacitat” per tal de reflexionar sobre els reptes que afronten les persones amb discapacitat. La sessió promoguda per l’Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID), la primera de les 10 que es faran aquest curs en diferents centres escolars de la demarcació en el marc del projecte “La Vida Independent comença a l’Escola”, té la finalitat d’apropar els alumnes a la realitat de les persones amb discapacitat física i visual i mostrar-los les barreres que han de superar en la vida quotidiana.

Sessi— ASPID Mollerussa 9 En el decurs de l’activitat desenvolupada aquest matí al centre escolar del Pla d’Urgell, els alumnes —guiats per un voluntari d’ASPID amb discapacitat, Jacob Nadal, així com per tècniques de l’associació i professors del centre— han dut a terme jocs de sensibilització com ara fer un circuit i encistellar una pilota en cadira de rodes, servir-se i beure aigua amb els ulls embenats, sucar una torrada només amb una mà, dibuixar amb la boca o els peus i explicar una història a un company sense utilitzar la veu.

 Prèviament a les activitats, les tècniques de l’associació han explicat als infants què és ASPID, els tipus de discapacitat i quins són els objectius de la sessió. De la seva banda, el voluntari d’ASPID ha parlat de la seva experiència personal, de com es desenvolupa la seva vida diària i de quines adaptacions tècniques disposa per poder fer una vida més normalitzada.

 Bibiana Bendicho, presidenta d’ASPID, ha explicat que aquesta iniciativa, desenvolupadaSessi— ASPID Mollerussa 8 en el marc del Centre de Recursos per a l’Autonomia Personal, la Prevenció de la Dependència i la Vida Independent (CRAPVI), “s’adreça a donar a conèixer ja a nivell de les escoles les dificultats amb les quals es troben les persones amb discapacitat i, més genèricament, a fomentar la vida independent d’aquestes persones per tal de millorar la seva autonomia i la seva qualitat de vida”.

 Josep Ignasi Canyelles, director de l’escola, ha valorat molt positivament aquesta experiència ja que considera bàsic que les persones, ja des d’edats primerenques, coneguin de primera mà aquestes temàtiques. Canyelles ha afegit que “és important sensibilitzar els nens sobre el fet que les persones amb discapacitat tenen moltes capacitats”.

 Sessi— ASPID Mollerussa 1Els objectius del projecte “La Vida Independent comença a l’Escola” són que els alumnes experimentin i reflexionin sobre les barreres físiques, socials i de comunicació que han de superar les persones amb discapacitat per posar en evidència la necessitat d’eliminar-les; aprendre a ajudar una persona amb problemes de mobilitat; posar de manifest aquells elements que sovint fan inaccessibles espais públics teòricament adaptats o reflexionar sobre els conceptes de diversitat, inclusió social i igualtat d’oportunitats, entre d’altres.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.