Xerrada CRAPVI a l’Escola Doctor Serés d’Alpicat

1El Centre de Recursos per a l’Autonomia Personal, la Prevenció de la Dependència i la Vida Independent (Crapvi), liderat per Aspid en col·laboració amb Creu Roja, la Fundació Esclerosi Múltiple i Aremi, ha iniciat aquest any un nou programa d’educació i sensibilització a les escoles sobre la discapacitat física.

L’objectiu principal és d’apropar als nens i nenes en edat escolar la realitat amb la que conviuen les persones amb discapacitat, els reptes a què s’enfronten i a la vegada normalitzar una situació o realitat social que ens alguns casos ja és present a l’escola, fent-ho a través del joc.

Destacar que aquest any es vol proporcionar dins del programa, activitat “La vida independent des de l’escola” com una de les principals novetats d’aquest any 2014. El projecte es va posar en marxa a Alpicat el passat 2 de Juny de 2014 i es preveu arribar a un quinzena d’escoles i com a conseqüència arribar a sensibilitzar fins a 600 alumnes.

El plantejament d’aquesta iniciativa consisteix en una xerrada oberta a preguntes i activitats “pràctiques” perquè els alumnes aprenguin a través del joc què sent una persona amb discapacitat, ja sigui visual o de mobilitat.

Principalment es vol experimentar i reflexionar sobre les barreres físiques, socials i de comunicació que han de superar les persones amb discapacitat per posar en evidència la necessitat d’eliminar-les. Aprendre a acompanyar i ajudar a una persona amb problemes de mobilitat. Així com, fomentar valors cooperatius i de col·laboració amb possibles amics/gues o companys/es amb discapacitat.

Es tracta del primer centre de recursos d’aquestes característiques que es desenvolupa a Catalunya i representa la suma dels serveis de les entitats participants, afavorint i potenciant el treball en xarxa amb l’objectiu de racionalitzar els recursos existents.

3

ABVD amb limitacions visuals

2

Comunicació no verbal

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.