La Vida Independent comença a l’escola

DSC00176En el marc del desenvolupament del projecte CRAPVI, l’Associació ASPID ofereix a escoles, CEIPS i ZERS de les Comarques, el Programa de Sensibilització la sessió formativa “La Vida Independent comença a l’escola” amb l’objectiu d’apropar als nens i nenes en edat escolar la realitat amb la que conviuen les persones amb discapacitat, els reptes a què s’enfronten i a la vegada normalitzar una situació o realitat social que en alguns casos ja és present a l’escola i tot això a través del joc.

 Objectius

  • Apropar als/les alumnes la realitat de les persones amb discapacitat física i visual així com mostrar-los les barreres que han de superar en la seva vida quotidiana.
  • Experimentar i reflexionar sobre les barreres físiques, socials i de comunicació que han de superar les persones amb discapacitat per posar en evidència la necessitat d’eliminar-les.
  • Aprendre a acompanyar i ajudar a una persona amb problemes de mobilitat.
  • Fomentar valors cooperatius i de col•laboració amb possibles amics/gues o companys/es amb discapacitat.
  • Posar de manifest aquells elements que moltes vegades fan inaccessible un espai públic que està totalment adaptat i promoure actituds cíviques que permetin que l’espai urbà sigui realment per a tothom.
  • Experimentar i conèixer les limitacions de les persones amb discapacitat a l’hora de realitzar accions habituals de la vida quotidiana, i provocar la reflexió sobre quines solucions hi ha i adopten per aconseguir realitzar-les malgrat les seves limitacions.
  • Reflexionar sobre els conceptes de diversitat, inclusió social, igualtat d’oportunitats.

Si voleu més informació sobre aquest tipus d’activitats, o voleu programar l’activitat dins el programa d’activitats del curs escolar, poseu-vos en contacte amb Núria Pujol al telefon 973228980 o a través del correu electrònic: npujol@aspidlleida.com

Com a exemple, durant el mes de maig es va realitzar la sessió a l’Escola Jaume Balmes de Cervera, que va sol•licitar l’acció a través de l’EAP i que va tenir molt bones valoracions per part dels alumnes, així com també per part de l’escola, que va continuar treballant l’aspecte de la discapacitat en base a l’experiència de l’activtat de la gimcana.

DSC_2551 DSC_2531 vida independent 002

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Noticies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.